|
Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Strzelcach Małych Strzelce Małe 33, 97-515 Masłowice tel. (44) 787-47-13
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8591 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
- koła zainteresowań - miła atmosfera
PUBLICZNE GIMNAZJUM
- nauczanie języków obcych - zajęcia wyrównawcze
|
Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Strzelcach Małych jest publiczną placówką oświatową dla dzieci i młodzieży w skład, której wchodzą: Publiczna Szkoła Podstawowa Strzelcach Małych, Publiczne Gimnazjum w Strzelcach Małych.
Cele, funkcje i zadania szkoły
Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej szkół wchodzących w skład zespołu jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji przez nauczycieli zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Zadania te tworzą wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela.
Zespół w zakresie nauczania zapewnia uczniom w szczególności:
- naukę umiejętności poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem w szkole podstawowej i rozwijanie jej w gimnazjum
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym, co najmniej kontynuację nauki na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym
- dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych itp.
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
- poznawania zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
- poznawania dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
Edukacja szkolna, wspomagając rozwój ucznia jako osoby i wprowadzając go w życie społeczne powinna przede wszystkim:
- prowadzić ucznia do nabywania i rozwijania umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, wykonywania elementarnych działań arytmetycznych, posługiwania się prostymi narzędziami i kształtowania nawyków społecznego współżycia
- rozwijać poznawcze możliwości uczniów tak, aby mogli oni przechodzić od uproszczonego do najbardziej dojrzałego uporządkowanego rozumienia świata
- rozwijać i przekształcać spontaniczną motywację świadomą, przygotowywać do podejmowania zadań wymagających systematycznego i dłuższego wysiłku intelektualnego i fizycznego
- rozbudzać i rozwijać wrażliwość estetyczną i moralna ucznia oraz jego indywidualne zdolności twórcze
- umacniać wiarę we własne siły i zdolność osiągania wartościowych i trudnych celów;
- rozwijać zdolność odróżniania świata rzeczywistego od wyobrażonego oraz postaci historycznych od fantastycznych
- kształtować potrzeby i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną, wyrabiać czujność wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego
- rozwijać umiejętności poznawania siebie oraz otoczenia rodzinnego, społecznego, kulturowego technicznego i przyrodniczego dostępnego jego doświadczeniu
- wzmacniać poczucie tożsamości kulturowej, historycznej, etnicznej i narodowej
- stwarzać warunki do rozwoju wyobraźni i ekspresji werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej
- zapewniać warunki do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych
- zapewniać opiekę i wspomagać rozwój ucznia w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku w poczuciu więzi z rodziną
- uwzględniać indywidualne potrzeby ucznia i troszczyć się o zapewnienie mu równych szans
- stwarzać warunki do rozwijania samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie
- stwarzać warunki do indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych uczniów
Podstawowymi formami pracy dydaktyczno-wychowawczej są:
- obowiązkowe zajęcia edukacyjne
- zajęcia edukacyjne fakultatywne
- zajęcia korekcyjno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla uczniów mających trudności w nauce oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi
- nadobowiązkowe zajęcia pozalekcyjne
W celu realizacji, wzbogacania i rozwijania form pracy dydaktyczno-wychowawczej zapewniany możliwość korzystania z:
- pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem
- świetlicy i stołówki szkolnej
- hali sportowej oraz zespołu urządzeń sportowych i rekreacyjnych
- gabinetu pierwszej pomocy przedlekarskiej
- szatni
- pomieszczeń dla działalności spółdzielni uczniowskiej
W Zespole mogą być organizowane zajęcia pozalekcyjne:
- koła zainteresowań i przedmiotowe
- zespoły artystyczne, muzyczne, plastyczne, taneczne, teatralne, itp.
- zajęcia rekreacyjno-sportowe
- nauka drugiego języka obcego
Zapraszamy serdecznie!!!
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|